Biraz Müzik Biraz Ben | Mimlendim #2


Bugün şu sıralar okumakta olduğum kitabı bitirip yorum yazacağım diye düşünürken, bir de ne göreyim, mimlenmişim! Beni bu etkinliğin bir parçası yapan Kristal Kitap'a teşekkürlerimi sunarım (her ne kadar kendisi müziği sevmese de) ve giriş faslını çok uzatmayarak sorulara geçerim. (Benim de pek müzikle alakam yoktur, yani dinlemeyi severim ama etrafta bir gruba/şarkıcıya hayran hayran gezerken göremezsiniz beni, gerçi hiçbir şeyin "hayranı" sayılmam ya, neyse. Sanırım hayran olabilme yetimi ilkokulda One Direction'la bıraktım ben... *Yüzünü buruşturdu.*)

1) Müzik denildiğinde aklınıza gelen ilk kelime:
Bilge. Şimdi demeyin "Bilge" ne alaka diye, elbette bilgin kişi anlamına gelen bilge değil de, birinin adı. Kendisi okul arkadaşlarımdandır, çok da "müzikal" bir insandır. Sağ olsun, sürekli şarkı falan söyler, sesi de güzeldir. Nedense müzik denilince de aklıma o geliyor, sanırım onu sürekli şarkı söylerken görmekten

2) Hiç müzikten bıktığınız oldu mu? Veya dinlemeye ara verdiğiniz?
Elbette. Bir süre sonra baş ağrısı yapar müzik ve siz de beyninizde filler dans ederken bırakın yeni bir şarkıyı, kendinizi bile duymak istemezsiniz. En azından ben pek istemem. Eh, durum öyle olunca da müzik dinlemeyi bırakmak gerekiyor, değil mi? (Kulağınıza ve beyninize, özellikle de fillere yazık. Ne diye dans ediyorlar ki?)

3) Hayatınız boyunca hayranı olduğunuz bir ses sanatçısı oldu mu? Posterlerini odanıza astığınız fan dediğimiz türden yani?
Hayır. Yani elbette odama poster asmışımdır (hangi on üç yaşındaki kız asmaz ki!) fakat öyle hayran olduğum birini hatırlamıyorum. 

4) Kitap okurken müzik dinler misiniz?
Bazen evet, bazen hayır. Kitaba göre değişir genellikle. Mesela İngilizce bir kitap okuyorsam hayatta dinleyemem, şarkı sözleri ve kitap birbirine karışır, fakat aynı şey Türkçe için geçerli değil. Ayrıca ödev romanlarından birini okuyorsam da dinleyemem; dikkatimi vermek ödevlere oldukça zor zaten, bir de arka fona müzik eklemek delilik olurdu!

5) Çok klasik ama yine de sormak istiyorum. Sizin türünüz hangisi?
Alternative rock. Çok net. Açıklama yapamayacağım kadar net.

6) Asla dinlemem dediğiniz bir tarz var mı?
Yaaaanii... Arabesk rap?

7) Size bir şarkıcı olsanız kim olmak isterdiniz desem?
Hmm. Shakira olabilir, sesini seviyorum ama eğer daha çok düşünseydim eminim Shakira'yı sollayacak 982934 isim bulabilirdim. (O kadar sanatçı bilseydim, belki?)

8) İmkanınız olsa ülkemizde müzikle ilgili neyi veya neleri değiştirmek isterdiniz?
Pop müzik. Kesinlikle pop müzik. Türkçe pop nasıl bir tehlike, farkında mısınız?!

9) "Bu şarkı benim!" dediğiniz bir şarkı var mı?
Geçen gün Maroon 5'ın şarkısı Maps dinlerken neredeyse ağlayacaktım, sayılır mı? (Ama bunda klibin de etkisi var tabii. Adamlar vurmamış öldürmüş resmen!)

10) TV'lerde bol bol yayınlanan Talk Show programları hakkında ne düşünüyorsunuz? Özellikle sunucusunun ses sanatçısı olduğu programlardan bahsediyorum.
İzlemem. Benden uzak, Allah'a yakın olabilirler.

11) Kim şarkı söylemesin sorusuna vereceğiniz ilk isim kim olur?
Elbette kendi adım! Sonra belki Serdar Ortaç. Adamın tüm besteleri aynı zaten, söylese ne olur söylemese ne olur? Bir tane şarkı yapsın, Doktorlar misali, yıllarca yeter Türk halkına.

Etkiletleme işine gelince, Tanrı ve Tanrıçalar uzun yıllardır müziğe hayran kalmışlardır. Bu sebeple Olimpos'taki kankeytolarımı etiketlemek istiyorum, eminim onların da bu sorulara verecek (benimkinden daha güzel) yanıtları vardır. Ha, bir de, ekstra biri daha tabii!


Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder