Ukitap'la Gidenler #1

Bloguma yeni başladığım Ağustos ayının sonlarında, takip etmekte olduğum blogların birinde gördüm Ukitap'ı. Şimdi hangi blog olduğunu tam olarak hatırlamıyorum, o yüzden birini etiketlemek de istemiyorum yanlış olmasın diye. Kısa sürede üye oldum ve istediğim kitapları listeye eklerken, aynı zamanda takasa çıkarttığım kitapları da koydum. Bu liste çok değişti, fakat en sonunda ayrıldığımda üzülmeyeceğim kitaplar bulmayı başardım.

Bu yazıyı da hangi kitaplarımla yakında ayrılacağımı belirtmek için yazıyorum. Elbette ki bir kere başladım mı hemen duracak değildim, o yüzden şu an beş kişiyle takas halindeyim. Birkaçı çoktan kargoya verdi, fakat sorumsuz ben, cuma günkü kapanışa yetişemediğim için kitaplar pazartesi günü babam tarafından kargoya verilecek. (Yatılı okulda olunca, pazartesi kargoya kendiniz veremiyorsunuz.) Aynı şekilde gelecek olan kitaplara da okul adresimi verdim ki kolay olsun.

İşte pazartesiden sonra kitaplığımdan eksilecek kitaplar:
Yerkara'yı iki yıl önce okumuştum, devamının çıkıp çıkmadığını bilmiyorum; fakat pek hatırlamadığımdan devam etme gibi bir niyetim yok. Seriyi tamamlamayacağım için de kitaplığımda kalacağına, okumadığım bir kitaba yol açması daha iyi olabilri diye düşündüm. 

Film Kulübü'nü aldığımda yazdığım yazıyı belki okumuşsunuzdur, o günden sonra biraz okumaya başlayıp pek sevemediğim, en sonunda da dayanamayıp yarım bıraktığım bir kitap oldu. Pek benim türümde değilmiş. Oysa ne hayallerle almıştım ben onu. :P

Beden Hırsızı'nı okumadım. Nedenini hatırlamıyorum, fakat okumayı da yakın zamanda planlamıyordum. Gitmesinin pek fark yaratmayacağı kitaplardan biri yani.

Melek: Ateş ve Doğaüstü de tıpkı Yerkara gibi devam etmeyi planlamadığım serilerin kitapları, o yüzden pek üzülmüyorum. Gerçi ilk kitapları hala kitaplığımda duruyor, boyunları bükük, ama yapacak bir şey yok. Görüşürüz kitaplar!

Çizgili Pijamalı Çocuk'sa okul için okumam gereken bir kitaptı, fakat tam olarak kaçıncı sınıftı hatırlamıyorum. Ortaokul yıllarımın birinde okuduğuma eminim; çünkü filmini izlediğimizi hatırlıyorum. Öylece yer kaplayan bir kitaptı denebilir, okundu işi bitti, yılların geçmesini bekliyordu; yani takasla gidiyor olması iyi bir şey bile denebilir. Bir başkası tarafından okunacak en azından.

Kitapların hepsi elime ulaştığında bir de Gelenler yazısı yazmayı planlıyorum, fakat tam olarak ne zaman olur bilmediğim için bir tarih vermek de mümkün değil. Yakında tekrar takas yapar mıyım emin değilim, fakat en azından artık "Hiç kitap takası yapmadım," demeyeceğim.

Ukitap profilime gitmek için tık tık.

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder